Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
FAW Aldershoff
|
Plaats
|
Nieuwkoop
|
Datum
|
24 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Naar mijn weten heeft de luchthaven Schiphol geen actueel luchthavenverkeersbesluit (net zomin als een geldige natuurvergunning), terwijl dat wel verplicht is.
Hoe kan men dan schrijven dat er op basis van het luchthavenverkeersbesluit een ontheffing mag worden aangevraagd?
Er is toch helemaal geen actueel, geldig besluit?
Volgens mij is er dus helemaal geen grondslag om een ontheffing aan te kunnen vragen!
Bestuurders van Schiphol, ga eerst eens aan jullie verplichtingen voldoen, voordat jullie bewoners nóg verder gaan lastig vallen!
Als er zo nodig onderhoud gepleegd moet worden, regel dan ook meteen een stikstofvergunning!
Ik heb wel een eenvoudige suggestie: MINDER vliegbewegingen! Dat levert minder overlast, vervuiling en stikstofdeposities op. En dan kunnen jullie lekker de boel onderhouden, binnen de kaders van wat er allemaal wel kan en mag.
Niet schuiven met banen en vliegtijden, waardoor bewoners nog meer last van jullie krijgen dan nu al het geval is, maar gewoon minder!
Stop het Schiphollen!