Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Annemieke Boxem
|
Plaats
|
Bergschenhoek
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Kunt u aantonen hoeveel economische schade er is als er tijdelijk minder vliegtuigen vliegen in deze periode.
Als we het uitgangspunt van de WHO nemen waarbij 55 decibel het maximaal aantal decibel is voor een goede nachtrust hoeveel bewoners krijgen er te maken met vliegtuigen tussen 23.00 en 7.00.
Bent u van mening dat de overschrijding van geluidsnormen in de nachturen verder moet worden voorkomen omdat zieke werknemers een economische schadepost is.
Bent u van mening dat vrachtvliegtuigen nooit in de nacht mogen vliegen omwille van de nachtrust van omwonenden
Hoeveel gezondheidschade brengt de afwijkende routes aan dieren die niet gewend zijn aan deze geluiden
Over Hoeveel beschermde gebieden komen de vluchtroutes te liggen
Kunt u toezeggen dat als er ondanks alle bezwaren toch gekozen wordt voor afwijkende routes een garantie geven dat deze routes ook daadwerkelijk tijdelijk zijn en niet opgenomen gaan worden in de herziening van het luchtruim
Wanneer gaat de overheid alle uitstoot van het vliegverkeer in kaart brengen en niet alleen de uitstoot onder de 900 meter als er besluiten moeten worden genomem
Geef me een goede reden waarom we door moeten gaan met het accepteren van vliegen op deze frequentie in de nachturen
Is er überhaupt een onderbouwing denkbaar die het verzoek van Schiphol kan rechtvaardigen denkend aan de gevolgen