Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amersfoort
Datum 8 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geachte heer, mevrouw,

dank voor de mogelijkheid om te kunnen reageren via deze internetconsultatie. Er is een bespreekpunt dat ik graag nog inbreng in het meewegen van het besluit rond de "Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023".

Een punt dat niet vaak wordt gehoord, is dat de geluidsoverlast door vliegverkeer van Schiphol veel verder reikt dan gedacht. Een populaire opstijgroute loopt via Naarden Bussum, Blaricum, Hilversum, Baarn, Soest en Amersfoort. Waarschijnlijk om de geluidsoverlast te spreiden, vliegt men pas na Amersfoort boven de zeven kilometer hoogte. In al die gemeenten is het geregeld raak met langzaam opstijgende vliegtuigen. Dat is dus herrie 'uitsmeren' en niet echt verminderen.

Als inwoner van Amersfoort, ervaar ik veel te vaak overlast van vliegtuigen op enige hoogte, maar dan nog, creëren zij een hoop herrie en verstoren ze simpelweg de rust.

Het is voor mij echt een belangrijk punt in mijn leven; ik probeer het niet te groot te maken en begrijp dat er economische motieven zijn die belangrijk zijn maar ik wil u echt van harte vragen om heel goed rekening te houden met de kwaliteit van leven (in rust en stilte) boven economische groei, om de groei... Op Schiphol en KLM zelf, heb ik weinig hoop. Nieuwe stillere vliegtuigen zijn natuurlijk onzin en de bestuurders geven zelf ook toe vooral weer gauw terug te willen naar flinke groei... ongeacht het spoor dat zij achterlaten.

Met vriendelijke groet, dank nogmaals, ik hoop dat u mijn bericht mee neemt,