Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam dhr LJJ Buijs
Plaats Oude-Tonge
Datum 6 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik ben tegen, omdat de druk op de bevolking al onredelijk groot is. Hierdoor wordt die weer groter. Schiphol is onverantwoord groot en moet juist krimpen in plaats van weer een uitzondering krijgen.

Ik woon niet eens dicht bij Schiphol, maar omdat al vanaf België en Duitsland laag wordt gevlogen, hoor je overal buiten de randstad, waar het relatief rustiger qua geluidsniveau van autoverkeer, des te storender het vliegverkeer. Dit gaat rond de klok door. Onbegrijpelijk dat dit mag.

En nu wil Schiphol er nog een schepje bovenop doen, vanwege onderhoud. Nee! Schiphol moet juist minderen en niet weer allerlei geitenpaadjes mogen gaan gebruiken en uitzonderingen krijgen, bovenop de in feite toch al grenzeloze mogelijkheden die het, zwaar onterecht, al heeft.

Maar het feit dat we nu een internetconsultatie aan het houden zijn voor een bedrijf wat al jaren zonder milieuvergunning opereert, zegt al alles. Als een boer met 14 koeien geen milieuvergunning heeft, komt de inspectie de boel zonder pardon sluiten. Schiphol mag gewoon doorgaan, alsof er niets aan de hand is.

Het is één grote façade. Wij kijken dwars door uw toneelstuk heen. Het is een poppenkast. Een schijnvertoning. U zou zich kapot moeten schamen, dat u hier aan meewerkt. Het gaat alleen maar om geld, geld, geld verdienen over de gezondheid van de hele bevolking. Schande!