Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Beeld u eens in: elke 3 minuten een vliegtuig over uw hoofd. Al dagen, weken, maanden en jaren. Vreselijk. We hebben net groot onderhoud van de Aalsmeer baan achter de rug. Beperking van onze vrijheid aangezien je dan niet buiten in de tuin kunt zitten, met een raam open kunnen slapen of kunt luchten door constante overlast van vliegtuigen die landen of stijgen via de Buitenveldertbaan. Vliegtuigoverlast is zeer hinderlijk en schadelijk voor onze gezondheid, veiligheid en milieu. Dat komt in alle onderzoeken naar voren. Dagelijks wordt de gezondheid en veiligheid van 165.000+ mensen (stad ter grootte van Nijmegen of Haarlem) verslechterd door overlast en vervuiling van vliegverkeer van de Buitenveldertbaan.
Wij als burgers hebben volgens het RIVM recht op een gezonde omgeving. De definitie van een schone leefomgeving is een omgeving die: schoon en veilig is; uitnodigt tot bewegen, spelen en sporten; er voor zorgt dat mensen elkaar kunnen ontmoeten. Alle 3 deze punten worden niet behaald door constant vliegtuigen boven je hoofd. RIVM, overheid, COP27doe er wat aan!