Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 21 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik woon in Nieuw Oosteinde. De Aalsmeerbaan geeft al zeer regelmatig tussen 07.00 en 23.00 overlast. Sinds enkele jaren geeft ook de Buitenveldertbaan overlast van starters die heel kort na opstijgen al wegdraaien naar het zuiden en ook dwars over de wijk vliegen. Hoewel ik begrijp dat wonen naast een vliegveld overlast met zich mee brengt, is het de laatste jaren al forst toegenomen. Groot onderhoud is iets wat ook bij vliegvelden hoort, dus Schiphol dient hier rekening mee te houden bij de planning van het aantal vluchten. Het is onacceptabel als dat tot nog meer overlast lijdt. Daarnaast zouden nachtvluchten een nog veel grotere belasting zijn voor de inwoners van Uithoorn, Aalsmeer en De Kwakel.
Er zou dan ook GEEN toestemming gegeven moeten worden voor (tijdelijke) vermeerdering van het aantal vluchten ongeacht de (economische) reden.
Daarom maak ik bezwaar tegen dit voorstel van de minister.