Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Oostzaan
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Dit heeft verregaande gevolgen voor de Nederlandse bevolking. Waarom probeert de overheid dit onder het tapijt te vegen via enkele vage regelingen en taalgebruik? Deze hele pagina schept verwarring. En I&W/overheid kennende is dat 'by design'. Na decennia van omwonenden lastigvallen moet het eens gedaan zijn met het gerommel en gesjacher met de levensruimte van honderdduizenden Nederlanders. Hoe passen deze maatregelen in het uitblijven van Schiphol's vereiste milieuvergunningen, de letterlijk illegaal opererende polderbaan en het overschrijden van de WHO geluidsnormen? Gaat ITL voor het eerst in zijn bestaan binnenkort handhaven op Schiphol? Welke omgevingen kunnen komend jaar nog meer nachtvluchten verwachten?