Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Paul van der Meer
|
Plaats
|
LEIMUIDEN
|
Datum
|
11 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geachte heer Harbers,
Hierbij maken wij bezwaar tegen de voorgenomen Tijdelijke regeling groot baanonderhoud luchthaven Schiphol.
De overlast van startende vliegtuigen op de omwonenden is genoegzaam bekend. De additionele overlast die wordt veroorzaakt door startende vliegtuigen, metname in de zogenaamde "randen van de nacht" en de type vliegtuigen (KLM MARTINAIR cargo 747-406f en 747-412BCF, Singapore Airlines) die zorgen voor onderbroken nachtrust (85 tot 90 dBa) zouden sowieso moeten worden beëindigd.
Voor ons onbegrijpelijk dat deze vluchten überhaupt op deze tijdstippen mogen plaatsvinden.
Wellicht ten overvloede, maar als er in Amsterdam 150 á 200 klachten over flitsbezorgers zijn, worden deze verbannen naar industrieterreinen, maar als meer dan 150.000 klachten over geluidsoverlast worden genoteerd, verandert er bij de luchthaven Schiphol niets.
Ergo, conform de ons omringende landen: verbod op nachtvluchten, advies van de WHO over geluidsniveaus overnemen.
Alleen op die manier kan Schiphol de toekomst in.
Hoogachtend,
Paul van der Meer