Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Heemstede
|
Datum
|
24 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Ik sta negatief tegenover nachtelijk gebruik Aalsmeerbaan.
Bij gebruik van de Aalsmeerbaan ervaren mijn ouders in hun woning veel geluidsoverlast van vliegbewegingen, op deze momenten voelen zij zich gedwongen om de ramen te sluiten die zij ten behoeve van een verse luchtstroom in de woning open zouden willen zetten. Ik stel dat geluidsoverlast van vliegbewegingen een directe oorzaak is van derving woonplezier.
Nachtgebruik van deze baan en het daaraan gekoppelde geluidsoverlast zou betekenen dat zij gedurende de onderhoudsperiode óók 's nachts geen slaapkamerraam meer kunnen openzetten ten behoeve van een verse luchtstroom in de slaapkamers.
Daarnaast lees ik tot mijn spijt lees ik in zowel het schrijven van de minister als beantwoording IAK-vragen niets over de extra uitstoot van verbrandingsstoffen over woongebieden, terwijl ook dit een belangrijke factor is om rekening mee te houden.
Mijns inziens houdt exploitant in brede zin en over langere periode onvoldoende rekening met de belangen van omwonenden, met toestemming van afwijking van het LVB zou de minister omwonenden wederom tekort doen.
Exploitant is voldoende bij machte om andere oplossingen te vinden waardoor extra belasting van omwonenden wordt voorkomen.