Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
De Hoef
|
Datum
|
30 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
De Aalsmeerbaan wordt al jaren overdag misbruikt. Het is aangelegd als secondaire baan die overdag alleen ingezet mag worden bij grote drukte op de primaire Kaagbaan (want de Aalsmeerbaan) gaat over een drukbevolkt gebied. De praktijk laat zien dat de Aalsmeerbaan in het verleden als primaire baan werd ingezet met vaak als smoes de weersomstandigheden want dat is een vage variabele. Als deze bewoners ook nog ‘s nachts wakker worden geschud dan gaat de regering een grens over. De overheid moet voor een veilige en gezonde leefomgeving zorgen. Dit lijkt daar in de verste verte niet op.