Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Uithoorn
Datum 13 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geachte lezer,

Met de niet of nauwelijks gecommuniceerde overstap naar het zogenaamd stillere NADP2 laagvliegprotocol komen vliegtuigen hier vrijwel continu over op 700 meter. De 747 en 777-ER zijn de ergste, maar ook de Embraer is een lawaaischopper (aangetoond meer lawaai dan de fokker 70). Deze internet consultatie, die vrijwel nergens bekend is gemaakt , is ook weer een mooi voorbeeld van de slinkse manieren waarop schiphol met haar lobby en leugens met de Nederlandse burger om gaat. En nee, wat sommige fanboys zeggen: je hebt er toch ook voordeel van... de kortste verbinding van Uithoorn naar schiphol is via hoofddorp of Amsterdam. Rechtstreekse verbindingen zijn allang opgeheven. Door het laagvliegen is het zo langzamerhand onleefbaar gemaakt door schiphol. Door de stiekeme aanpak nu kan ik alleen maar aannemen dat het nog veel erger gaat worden. Bah schiphol, bah onbetrouwbare overheid! In antwoord op de vraag: welke onderbouwing, waar is die überhaupt gecommuniceerd?