Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Uithoorn
|
Datum
|
19 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Uw vraag over vrijstelling en baanpreferentietabellen zijn op zich wel onderbouwd maar daarmee nog niet noodzakelijk. In tegendeel, zelfs verwerpelijk. Door de vraag in de consultatie zo te stellen lijkt het erop de omgeving te vragen: snappen jullie het? en dat dan te interpreteren als dat men akkoord is!! Wat een verwerpelijke communicatietechniek!
Dat er tijdens onderhoud meer gebruik wordt gemaakt van de wel beschikbare banen ligt voor de hand en werkt dus net zo als bij wegonderhoud voor andere verkeersstromen. Maar om nu ook in de nachten te gaan vliegen worden de kansen op gezondheidsschade aanzienlijk vergroot. De schade is al wetenschappelijk aangetoond o.a. in de vorm van stressgevoeligheid en longproblematiek, maar zeker de schade op psychisch vlak zal ernstig toenemen als ook 'snachts gevlogen gaat worden. Slaapproblemen door lawaai maken mensen labiel en stressgevoeligheid, met alle gevolgen voor hun dagelijks (familie/gezin) leven en hun werkprestaties.
Samenvattend: uw vraagstelling is onnodig en misleidend. en last but not least: nachtvluchten moeten ten strengste verboden worden daar er overdag ook al de nodige last en gezondheidsschade wordt ervaren.