Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Houten
Datum 7 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Als eerst: een internetconsultatiechoort niet in krochten van het intern, maar dient gezien de miljoenen mensen die last hebben van de herrie van Schiphol duidelijk in dagbladen, rtv en andere media bekend.
Daarnaast is zijn cijfers cijfers en niet datgene wat de inwoners van dit land ervaren door de overlast van het vliegverkeer. Miljoenen landgenoten zijn dagelijks slachtoffer van het buitensporige lawaai en de overmaat aan fijnstof veroorzaakt door Schiphol. Het wordt daarom tijd dat Schiphol zich leert te gedragen zoals andere grote vliegvelden in Europa, zich aan de wet houdt en er voor zorgt dat de overlast tijdens baanonderhoud wordt beperkt door het verplaatsen of nog liever verminderen van vluchten. Hogere belasting tijdens baanonderhoud is totaal geen optie vanwege de risico's m.b.t. gezondheid, welzijn en veiligheid. Vluchten cancelen en/of via buitenlandse luchthavens omleiden is nodig tijdens baanonderhoud willen we dit land niet volledig de vernieling in helpen