Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Castricum
|
Datum
|
6 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Schiphol heeft op dit moment zelfs geen vergunning voor de huidige geluidshinder. Schiphol is een van de grote uitstoters van stikstof en broeikasgas. Het onderhoud is een prima moment om het aantal vluchten drastisch te verlagen in plaats van er aan vast te houden. Dan kunnen de luchtvaartmaatschappijen er vast aan wennen dat het minder moet. De geluidshinder is nu al onacceptabel voor de omwonenden, dus het kan gewoon niet waar zijn dat daar nog meer lawaai bij komt. Bovendien heeft de woningbouw in NL grote problemen door stikstofuitstoot van oa Schiphol. Minder vluchten is dus juist goed. Dan kunnen er weer huizen gebouwd worden voor al die woningzoekenden. Dus nee het is helemaal niet duidelijk onderbouwd, want het geeft geen antwoord op deze grote bezwaren en deze overwegingen worden niet gehonoreerd.