Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam A. van Bezeij
Plaats Amsterdam
Datum 15 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Schiphol zorgt voor veel overlast, met geluid en de uitstoot van grote hoeveelheden kerosine, over onze moestuinen en de net schone was. Dat is al zo als Schiphol zich houdt aan de normale vergunningsvoorwaarden. Schiphol is bovendien een belangrijk bron voor de uitstoot van fijnstof, stikstof en CO2. Schiphol richt ernstige schade aan, aan onze gezondheid en die van onze kinderen. En de veiligheid van ons land.

Voor Schiphol knijpen we te vaak een oogje toe. Ook nu weer. Dichtbevolkte gebieden en kwetsbare natuur moet nóg meer overlast verwerken omdat Schiphol baanonderhoud moet plegen. Nee, het is hoog tijd dat we al onze energie en aandacht gaan inzetten voor een leefbare samenleving. Voor het droog houden van Nederland. Schiphol zal zich moeten gaan houden aan de regels en beperkingen die we ook stellen aan burgers, boeren en andere bedrijven. We kunnen het ons niet veroorloven dat we Schiphol steeds een uitzonderingspositie geven. Ook nu niet.