Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Beste lezer,
De WHO heeft kaders aangegeven wat een maatschappelijk verantwoorde geluidsbelasting is. Deze WHO zou tot een daling van de geluidsbelasting moeten leiden. Het feit dat een overheidsinstelling een plan indient waarvan gaat afwijken is stuitend en geeft aan dat de belangen van de luchtvaart zowel figuurlijk als letterlijk ver boven de belangen van omwonenden gaan. Het zou beter zijn indien de overheid zou controleren op milieuvergunningen en een instrumentarium ontwikkelt en gebruikt om de luchtvaart binnen de een wettelijk kader te krijgen dat voor iedereen geldt (o.a. geluidsnormen, milieu en Parijs-akkoord). Ik vind het onverkoopbaar dat er andere wetten en regels gelden voor de luchtvaart. Dit voorstel is weer een bewijs dat u niets maar dan ook niets om omwonenden of wellicht burgers in het algemeen (zie toeslagenaffaire en Groningen) geeft.
Kom tot inkeer en kom op voor een betere leefomgeving.