Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 6 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
De geluidsbelasting door Schiphol is nu al onacceptabel, net als de kerosinedamp die Schiphol over Buitenveldert uitstort. Deze herverdeling is onaanvaardbaar voor iedereen die in Buitenveldert woont en werkt, inclusief de Zuidas. In de regeling mis ik een kosten-batenanalyse waarin wordt afgewogen of het verlies aan qaly’s opweegt tegen de baten. Een normale gang van zaken bij groot onderhoud van asfalt is dat de capaciteit van dat asfalt verlaagd wordt. Dat lijkt me voor Schiphol ook een uitstekende gang van zaken.