Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
amsterdam
|
Datum
|
7 november 2022
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Een citaatje uit de open brief gericht aan de nieuwe chief executive officer van Schiphol, spreekt boekdelen.
Te bizar voor woorden, dat dit nu weer aan de hand is!
Het moge duidelijk zijn , dat ik tegen dit plan ben.
"De milieubelasting van Schiphol is immens. Zonder natuurvergunningen worden beschermde natuurgebieden bedolven onder enorme hoeveelheden stikstof. Een situatie die – gezien de recente jurisprudentie – onmogelijk kan blijven voortbestaan.
Het klimaat holt in rap tempo achteruit. Ondanks eerdere waarschuwingen van onder meer Greenpeace, hebben uw voorgangers steeds ingezet op groei en op dus nog meer uitstoot van CO2.
Risico voor Nederlands klimaatbeleid
Schiphol is nu uitgegroeid tot één van de grootste risico’s voor het klimaatbeleid in ons land. Het vonnis van de rechter in de zaak Milieudefensie versus Shell en het vernietigende oordeel van het New Climate Institute over het klimaatplan spreken wat dit betreft boekdelen: dit kan niet zo doorgaan."