Subsidie Publieke Laadinfrastructuur zwaar vervoer (SPuLa)
Reactie
Naam | Oegema Transport Dedemsvaart BV (E.R. Jacobs) |
---|---|
Plaats | Dedemsvaart |
Datum | 19 februari 2024 |
Vraag1
Wilt u een reactie geven? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in uw mening over de volgende vragen:• Gaat een batterij helpen bij het versneld realiseren van een project?
• Zijn de technische eisen aan de laadlocatie passend voor het beleidsdoel?
• Is de termijn van 24 maanden voor realisatie te kort, te lang of precies goed?
• Moet er in het eerste jaar van de regeling meer of minder gestuurd worden op locaties dan voorgesteld?
• Is de eis van maximaal 2 locaties per aanvrager per week acceptabel?
Middag, ik verwacht wel dat batterijen gaan helpen om project sneller te realiseren. De technische eisen zijn wel passend, ik vraag me alleen af of je het vermogen nog gefasseerd zou mogen opbouwen om zo ook netcongestieprobleem wat kleiner te maken. 24 maanden is realistisch als locatie beschikbaar is. Maar als je het gefasseerd op wilt bouwen naar gewenst vermogen dan is 36 maand realistischer. Het sturen op locaties heeft voordelen dat de laadpleinen beter over NL worden verdeeld wat voor iedereen als voordeel kan hebben dat er een goede landelijke dekking is. Nadeel is vermoedelijk wel dat je kansen laat liggen bij de wat grotere transporteurs. Vanuit ons standpunt is maximaal 2 locaties per aanvrager per week meer als voldoende maar een maatschappij die wel graag een landelijk dekkend netwerk wil plaatsen zal hierdoor wel geremd worden.