Subsidie Publieke Laadinfrastructuur zwaar vervoer (SPuLa)

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 27 februari 2024

Vraag1

Wilt u een reactie geven? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in uw mening over de volgende vragen:
• Gaat een batterij helpen bij het versneld realiseren van een project?
• Zijn de technische eisen aan de laadlocatie passend voor het beleidsdoel?
• Is de termijn van 24 maanden voor realisatie te kort, te lang of precies goed?
• Moet er in het eerste jaar van de regeling meer of minder gestuurd worden op locaties dan voorgesteld?
• Is de eis van maximaal 2 locaties per aanvrager per week acceptabel?
- Yes, Indeed battery will help stabilize the grid by providing backup power during the peak demand times or in cases where there is some issue with the grid connections so that customers will not suffer.
-Yes, seems to be. Technical standards for charging infrastructure should be compatible with the trucks' charging capabilities to facilitate interoperability and ease of use. Most of the charging locations are also looking into the perspective of the safety and reliability of the charging infrastructure which helps to get closer to the technical requirements of the charging station.
-24 months of the period depends on the availability of the materials required to complete the project. If they are available then the realization is fine.
-Managing the locations would be fine I think, but since everybody is new to these projects and technology, there should always be flexibility.
-It should be acceptable but also depends on which phase the organisation is standing and how much efforts are required to manage the project.