Implementatiebesluit toegankelijkheidsvoorschriften bankdiensten
Reactie
Naam
|
Koninklijke Visio (R Habets)
|
Plaats
|
Sittard
|
Datum
|
11 oktober 2022
|
Vraag1
Graag uw reactie op de regeling en nota van toelichting.
Geachte,
Ik wilde graag even de aandacht vragen voor de betaalautomaten in winkels. Als deze alleen nog voorzien worden van een aanraakscherm komt dit de toegankelijkheid voor veel blinden en slecht zienden (waaronder ikzelf) niet ten goede. Nu kan ik zelfstandig betalen op de tast en kijk ik heb bedrag na op mijn smartphone. Echter spraak ondersteuning in een aanraakscherm bouwen waar je een geheime code in moet intypen is niet handig en haalbaar. Daarnaast is niet iedereen even digitaal vaardig en handig met smartphones en andere smart device eens. Ik zou dus met klem willen vragen in overweging te nemen om op betaalautomaten toch met voelbare druktoetsen te blijven werken mits dit mogelijk is. Het draadloos betalen en daarbij het wegvallen van het invoeren van de pincode is overigens echt een hele mooie toevoeging en aanvulling. Maar beveiligd betalen moet wel mogelijk blijven.