Toetsbesluit PO
Reactie
Naam
|
Ouder (M Pel)
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
15 november 2013
|
Vraag1
Wat is uw oordeel over de inhoudelijke voorwaarden die aan elke eindtoets worden gesteld? Licht uw antwoord toe. (zie pagina 2 onderaan)
Ik beoordeel het als een ramp voor kinderen met dyslexie en dyscalculie. Het kind wordt alleen maar op taal en rekenen beoordeeld. Het dagelijkse leven is echter niet alleen taal en rekenen. Ik lees nergens dat er rekening met dyslexie en dyscalculie gehouden zal worden, terwijl wij allemaal weten dat 1 op de 20 kinderen dyslexie heeft en een op de 100 dyscalculie en sommige hebben beide!
Vraag2
Zorgen de gestelde afnameregels voor een zorgvuldige en betrouwbare afname? Is voldoende rekening gehouden met het feit dat de toets op de basisschool wordt afgenomen en dat het geen examen is? Licht uw antwoord toe. (zie pagina 3 bovenaan)
Alweer een toets erbij. De kinderen komen om in toetsen!
Vraag3
Hoe beoordeelt u de manier waarop er invulling is gegeven aan het feit dat het schooladvies een grotere rol zal spelen bij de toelating tot het voortgezet onderwijs? (zie pagina 6 bovenaan)
Ik beoordeel ook dit als een ramp voor kinderen met dyslexie en dyscalculie. Het kind wordt alleen nog maar op taal en rekenen beoordeeld. Hierdoor zal veel talent voor onze maatschappij verloren gaan!!!