Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | drs T.A. Bodewes |
---|---|
Plaats | Den Haag |
Datum | 1 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
leraar
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?als de resultaten openbaar zijn, als de toetsen voor alle vakken gelden en als de toetsen valide zijn
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?nee
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?in de voorgestelde vorm: nauwelijks
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?nee: als dit wordt ingevoerd, dan voor alle vakken
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?nee. wil je er een soepeler overgang mee bereiken, dan moet je juist ook op zijn minst klas 4 (hv) en 3(vmbo) toevoegen
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?prima