Beleidsvoornemen Veiligheidsregelgeving drones
Reactie
Naam | B van Veen |
---|---|
Plaats | Vroomshoop |
Datum | 3 mei 2015 |
Vraag1
Wat is uw mening over het voorgenomen beleidsvoornemen Veiligheidsregelgeving drones?Niet goed. Er is al veiligheid genoeg in de huidige wet voor particuliere drone operators. Namenlijk: niet boven bebouwing vliegen, niet boven wegen, kanalen spoor etc. Ook moet ten alle tijd zicht op de drone gehouden worden. Waarom moet het nu OOK nog eens beperkt worden tot 50 meter hoog en 100 meter ver? 50 meter of 120 meter hoog, je bent niet blij als dan 4 kilo op je hoofd terrecht komt.
Voor commercieel belang is dit goed en zeer nuttig om geen vergunning en brivet te hebben om te mogen vliegen. opent een wereld van mogelijkehden.
Vraag2
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu zal twee platforms starten waarin van gedachten zal worden gewisseld met stakeholders: een virtueel platform voor de brede gemeenschap van individuele dronegebruikers/ stakeholders en een fysiek plaftorm (op uitnodiging) voor belangengroepen en brancheorganisaties.Wilt u deelnemen aan een van deze platformen? En zo ja, welke? Graag kort motiveren op welke wijze u namens een relevante achterban spreekt.
Ik zou zeer graag willen deelnemen aan de individuele dronegebruikers groep. Ik heb deze mening samen met een behoorlijke groep multirotor(drone) operators. Je hoeft het internet maar op om de algemene reacties te lezen over het gebruik van drones in de nieuwe wetgeving. Mensen zijn tevreden dat commerciele doeleinden nu toegankelijker zijn. Echter voor de "fun" vliegen word nu een heel stuk beperkter, wat niet nodig is.
Vraag3
Het ministerie zal een communicatieplan opstellen, in nauwe samenwerking met de sector, om de dronegebruiker in de toekomst bij de ontwikkelingen in de regelgeving te betrekken, zodat de veiligheid in het luchtruim en op de grond maximaal gewaarborgd is.Indien u uw ideeen wilt aanleveren, graag motiveren met een korte omschrijving van uw mogelijke bijdrage.
Mijn bijdrage hierin zou zeer nuttig zijn omdat ik nu al 2 jaar lang vlieg met multicopters, deze ook zelf bouw en aanpas en behoorlijke kennis heb van huidige wetgeving en de drones zelf.