Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra

Reactie

Naam Korein (K Libregts)
Plaats Eindhoven
Datum 1 september 2023

Vraag1

U kunt reageren op het hele voorstel. Specifiek zijn we geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag: Er is gekozen voor een bewaartermijn van 6 weken. Stel dat dit 3 maanden zou worden, wat zijn hier dan de gevolgen van voor de houders?
Betreft internetconsultatie: Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra

De voorgestelde termijn van 6 weken lijkt ons in alle redelijkheid en billijkheid. De systemen die wij hanteren zijn hierop ingericht en dit zou geen extra handeling met zich mee hoeven te brengen. Uiteraard kunnen wij dit niet beoordelen voor locaties die (nog) niet digitaal werken.

Echter zouden wij willen benadrukken dat juist in deze dynamische tijden de dialoog gevoerd moet blijven worden, als we hierin de termijn verruimen kunnen we ons voorstellen dat dit ten koste kan gaan van de detaillering.

Het is dan ook van groot belang dat hierin een duidelijke omschrijving komt wanneer en met welk doel deze gegevens opgevraagd kunnen worden. Wat ons betreft als hulpmiddel om als GGD Inspecteur te kunnen toetsen of we voldoen aan wet- en regelgeving waarbij het voeren van de dialoog nog altijd het primaire belang heeft.