Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Utrecht
Datum 1 september 2023

Vraag1

U kunt reageren op het hele voorstel. Specifiek zijn we geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag: Er is gekozen voor een bewaartermijn van 6 weken. Stel dat dit 3 maanden zou worden, wat zijn hier dan de gevolgen van voor de houders?
Het bewaren van de personeelsroosters en presentielijsten van kinderen voor 6 weken vind ik acceptabel en redelijk. Ik zie geen toegevoegde waarde van langer bewaren.
Echter gaat het nauwkeurig bijhouden van binnenkomst en naar huis gaan van kinderen voorbij het eigenlijke belang in de praktijk. Wij werken met een app en bij drukke momenten worden kinderen weleens later aangemeld of afgemeld dan de werkelijkheid. Ik wil dat ons personeel op dat moment bezig is met het in ontvang nemen of overdragen van het kind van/aan de ouders. De pmer moet tijd hebben voor een overdracht, helpen met afscheid nemen en belangrijke gebeurtenissen delen met ouders en niet bezig zijn met het op tijd in en uitklikken van de kinderen.