Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra
Reactie
Naam
|
Mevr. E. Van de Brink
|
Plaats
|
Utrecht
|
Datum
|
26 augustus 2023
|
Vraag1
U kunt reageren op het hele voorstel. Specifiek zijn we geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag: Er is gekozen voor een bewaartermijn van 6 weken. Stel dat dit 3 maanden zou worden, wat zijn hier dan de gevolgen van voor de houders?
Dit betekent dus dat het kinderopvang personeel, dat het toch al veel te druk heeft, nog minder tijd aan de kinderen kan besteden omdat ze meer tijd kwijt zijn aan administratie. De zelfde fout die in de zorg gemaakt is dreigt nu hier ook gemaakt te worden.
Dit moet je dus absoluut niet willen! Administratie moet tot een minimum beperkt worden, iedere uitbreiding van administratieve taken is uit den boze.
Dit wetsvoorstel vloeit voort uit pure bureaucratie met geen enkel oog voor hoe de kinderopvang er in de praktijk aan toe gaat. Laat de medewerkers van de kinderopvang zich richten op het opvangen van kinderen in plaats van daar ook nog eens allerlei administratie aan te koppelen, die administratie is totaal niet belangrijk en moet zo veel mogelijk beperkt worden.