Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Utrecht
Datum 29 augustus 2023

Vraag1

U kunt reageren op het hele voorstel. Specifiek zijn we geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag: Er is gekozen voor een bewaartermijn van 6 weken. Stel dat dit 3 maanden zou worden, wat zijn hier dan de gevolgen van voor de houders?
Helaas hebben we dit ook bij zorg gezien. Ambtenaren die achter de pc zitten en denken hoe kunnen we nog beter controleren. Ze vragen nu gemiddeld 2/3 weken terug de lijsten. Wat zou het effect zijn als ze 6 maanden vragen.

Iemand die fraudeert en alles herschrijft voor 2-3 weken zal het ook met gemak voor 6 maanden ook herschrijven.

Je komt immers onverwachts en ggd inspecteurs zien al meteen of de administratie klopt of niet. Door gekoppelde personeels in te zien kan je ook veel weten.

Dus aub geen meer administratie, mocht het niet toereikend zijn dan pas 6 weken vragen. Dus niet meteen argwanend kijken als overheid maar meedenkend daar zijn we als utrecht echt een voorbeeld van positieve blik eerst