Regeling tot wijziging van de Regeling Wet kinderopvang ten behoeve van het uitbreiden van de administratieplicht van kindercentra

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Ane
Datum 28 augustus 2023

Vraag1

U kunt reageren op het hele voorstel. Specifiek zijn we geïnteresseerd in het antwoord op de volgende vraag: Er is gekozen voor een bewaartermijn van 6 weken. Stel dat dit 3 maanden zou worden, wat zijn hier dan de gevolgen van voor de houders?
Tegenvraag; Wat is de reden dat er nu gekozen wordt voor een bewaartermijn van 3 maanden. Dit lijkt mij een niet echt onderbouwd . Waarom geen achteraf verplichte controle van de planningsoverzichten bij een handhaving t.a.v. het niet kloppen van de inzet PM en aanwezige kinderen.

Bij onze organisatie is het digitale systeem gekoppeld aan werkdagen en momenten van de pedagogisch medewerkers.Als in de periode van 3 maand een pedagogisch medewerkers stopt, dan wordt het contract (lees digitale inzet) ook gestopt. Echter zal deze dan ook worden verwijderd uit de planning, dus de voorgaande 3 maanden zijn dan niet meer inzichtelijk. Dit betekent dat we da een stap terug moeten doen en alle presentielijsten moeten printen. Een onnodige en milieuonvriendelijke oplossing.

Wat als bij een steekproef controle van 6 weken gebleken is dat de LRK niet goed staat dan kan men toch beter kiezen voor een aanleverperiode van X weken van de juiste planningsoverzichten. Dus structureel 6 weken maar blijkt dat je niet hebt voldaan volgt een controle van meerdere weken.

Ik zeg omgekeerd denken en niet elke organistie nu opzadelen met nog meer administratieve en papieren handelingen en rompslomp