Zoekresultaat

695 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Huisvesting Nederlandse evacués

    Deze regeling maakt het mogelijk dat Nederlanders uit het Midden-Oosten sneller aan een huis kunnen worden geholpen. Deze mensen zijn door de Nederlandse overheid naar Nederland gehaald omdat het te onveilig is vanwege de oorlog. Zij hebben hulp van het Rijk nodig en krijgen hiermee een mogelijkheid om gehuisvest te worden.

  • Implementatie Richtlijn 2019/1

    Wetsvoorstel tot implementatie van Richtlijn (EU) 2019/1 tot toekenning van bevoegdheden aan nationale mededingingsautoriteiten van de lidstaten voor een doeltreffendere handhaving en ter waarborging van de goede werking van de interne markt.

  • Implementatie roetfiltertest met deeltjesteller

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Regeling voertuigen voor om een test voor controle van roetfilters mogelijk te maken. Dieselauto’s zonder goed werkend roetfilter stoten veel roetdeeltjes uit. Controle van roetfilters zorgt voor schonere lucht en daardoor voor minder ziekte en sterfte. Controle van roetfilters is mogelijk door een test met een deeltjesteller. Ook worden enkele wijzigingen over koplamptesters doorgevoerd.

  • Implementatie van het vierde EU-Spoorwegpakket in Nederlandse Spoorwegwetgeving

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de implementatie van het vierde Spoorwegpakket in de Nederlandse Spoorwetgeving voor. Implementatie vindt plaats door aanpassing van de Spoorwegwet, de Wet personenvervoer 2000, de Wet lokaal spoor en de op deze wetten gebaseerde regelgeving. Het Vierde Spoorwegpakket schrijft voor dat de marktpijler uiterlijk op 25 december 2018 geïmplementeerd moet zijn in nationale wetgeving en de technische pijler uiterlijk op 16 juni 2019.

  • Implementatiebesluit richtlijn duurzaamheidsrapportering

    Het Implementatiebesluit richtlijn duurzaamheidsrapportering implementeert de Corporate Sustainability Reporting Directive, ook wel kortweg aangeduid als ‘CSRD’. Deze richtlijn ziet op duurzaamheidsrapportering door ondernemingen. 

  • Implementatiewet aanbestedingsrichtlijnen

    Het ministerie van Economische Zaken wil eenieder graag in de gelegenheid stellen zijn/haar mening te geven over de inhoud van het conceptwetsvoorstel tot Wijziging van de Aanbestedingswet 2012 in verband met de implementatie van aanbestedingsrichtlijnen 2014/23/EU, 2014/24/EU en 2014/25/EU.

  • Implementatiewet richtlijn herstelpakket beleggingsondernemingen

    Het wetsvoorstel Implementatiewet richtlijn herstelpakket beleggingsonderneming implementeert richtlijn (EU) 2021/338. Doel van de richtlijn is de gevolgen van de COVID-19 pandemie te mitigeren door onnodig belastende informatieverplichtingen voor beleggingsondernemingen weg te nemen en het huidige regime voor positielimieten en positiebeheerscontroles voor grondstoffenderivaten te herzien.

  • Implementatiewet richtlijn privaatrechtelijke handhaving mededingingsrecht

    Het voorontwerp strekt tot omzetting van de richtlijn 2014/104/EU van het Europees parlement en de Raad van 26 november 2014 betreffende bepaalde regels voor schadevorderingen volgens nationaal recht wegens inbreuken op de bepalingen van het mededingingsrecht van de lidstaten en van de Europese Unie (PbEU L 349/1; de richtlijn privaatrechtelijke handhaving mededingingsrecht).

  • Indexering maximumtarieven taxivervoer 2019

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de indexering van de maximumtarieven voor taxivervoer voor. Dit gebeurt sinds 2010, en sinds 2017 wordt hiervoor gebruik gemaakt van de Landelijke Tarievenindex (LTI). De keuze voor deze index volgt uit de evaluatie van de tariefstructuur in de taxisector, waarover de Tweede Kamer per brief in 2016 is geïnformeerd (Kamerstuk 31521 nr. 100). Het streven is de regeling in werking te laten treden met ingang van 1 januari 2019.

  • Indexering tarieven 2018 Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft het voornemen tot wijziging - per 1 januari 2018 - van de door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gehanteerde tarieven van vergunningen. In afwachting van de herzienining tarievenstelsel (verwachting was voorjaar 2017), zijn de tarieven voor het laatst geïndexeerd (inflatiecorrectie) per 1 januari 2016. Aangezien er nog geen herziening is, is besloten de tarieven met een inflatiecorrectie aan te passen voor de jaren 2016 en 2017.