Zoekresultaat

148 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Subsidieregeling aanschaf emissieloze touringcars

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een subsidieregeling voor de aanschaf van nieuwe batterij-elektrische touringcars (emissieloze touringcars). Touringcarbedrijven en concessiehouders kunnen een subsidie ontvangen op de aanschaf van nieuwe batterij-elektrische touringcars. Het gaat om touringcars die zijn goedgekeurd voor een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. Hierdoor vallen bijvoorbeeld ook touringcars die worden gebruikt als interliner onder de regeling. 

  • Subsidieregeling AtJ brandstoffen

    For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.

  • Subsidieregeling LNG

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Stimuleringsregeling LNG (Liquefied Natural Gas) voor. Deze komt in plaats van de tijdelijke teruggaafregeling van de accijns voor LNG, die op 31 december 2018 is vervallen. De opzet van beide regelingen zijn vergelijkbaar. Deze regeling geeft invulling aan het Klimaatakkoord, én aan een Kamermotie die vraagt om een oplossing voor LNG én bio-LNG.

  • Subsidieregeling P2X brandstoffen

    For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.

  • Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel (SSEB) voor. Dit om bij te dragen aan 60% minder stikstof in de bouw in 2030. Door deze regeling kunnen subsidies worden verstrekt voor 1. De aanschaf van een emissieloze bouwmachine, 2. De elektrificatie van een bestaande bouwmachine of de toepassing van een nabehandelingssysteem, en 3. Het ontwikkelen van nieuwe emissieloze bouwmachines en de benodigde tank- en laadoplossingen.

  • Tabaks- en rookwarenregeling

    In 2014 heeft de Europese Unie ingestemd met de nieuwe Tabaksproductenrichtlijn. De richtlijn beoogt het beter functioneren van de interne markt voor tabaks- en aanverwante producten, met als uitgangspunt een hoog niveau van bescherming van de volksgezondheid. Nederland is verplicht om de voorschriften uit de richtlijn uiterlijk 20 mei 2016 in te voeren. Met de consultatieprocedure wordt het concept voorgelegd van de Tabaks- en rookwarenregeling, die onderdelen van deze richtlijn implementeert.

  • Technische aanpassing van enkele AMvBs over luchthavens ivm Omgevingswet

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en het ministerie van Defensie bereiden een ontwerpbesluit voor, ter aanpassing van enige algemene maatregelen van bestuur met betrekking tot burgerluchthavens, militaire luchthaven en buitenlandse luchtvaartterreinen. Met dit besluit worden de onderhavige algemene maatregelen van bestuur voor luchthavens technisch aangepast aan de terminologie van de Omgevingswet. Het betreft hier geen inhoudelijke wijziging.

  • Tijdelijk besluit limitering aansprakelijkheid voor terrorismeschade luchtvaart

    Het tijdelijke besluit limiteert op grond van artikel 6:110 Burgerlijk Wetboek de aansprakelijkheid van luchthavenexploitanten en luchtvervoerders voor terrorismeschade tot het maximale bedrag waarvoor zij zich redelijkerwijze kunnen verzekeren (momenteel maximaal USD 1,5 miljard).

  • Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2023 voor. Vanwege Europese regels over veiligheid moeten op Schiphol jaarlijks onderhoudswerkzaamheden aan het banenstelsel worden uitgevoerd. Schiphol heeft het ministerie gevraagd om tijdens de onderhoudsperiode in 2023 af te kunnen wijken van de standaardregels in het Luchthavenverkeersbesluit Schiphol over baan- en routegebruik. Ook is verzocht om vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting vast te stellen.

  • Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024 voor. Onderhoud is noodzakelijk om de zes start- en landingsbanen en alle taxibanen in goede conditie én veilig te houden en zo aan Europese veiligheidsregels te blijven voldoen. Om deze werkzaamheden uit te kunnen laten voeren heeft de luchthaven Schiphol het ministerie gevraagd om tijdens de onderhoudsperioden in 2024 af te kunnen wijken van de standaardregels in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol (LVB) over baan- en routegebruik. Ook heeft Schiphol gevraagd om vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting vast te stellen.