Zoekresultaat

136 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • wijziging van het Nationaal Frequentieplan 2014

    De analoge vergunningen (FM) voor kavels B05, B28, B29 en B34 zijn ingetrokken. Vanuit het oogpunt van doelmatig ethergebruik is het wenselijk om deze kavels opnieuw te verdelen, met een verplichting tot digitalisering. Om het mogelijk te kunnen maken om de FM-kavels B28 en B34 te veilen met een definitieve koppeling in allotment 6B van de bovenregionale kavel, net als kavel B29, wordt het Nationaal Frequentieplan aangepast.

  • Wijziging Besluit doorberekening kosten ACM

    Wijziging van het Besluit doorberekening kosten ACM in verband met de uitbreiding van het toezicht op de sectoren post en luchtvaart.

  • NFP wijziging 700MHz

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijziging 700 MHz band wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten. Daaraan verbonden wordt de ontwerpvergunning voor installaties ter zee geconsulteerd; deze vergunningen worden vergund via het verdeelmechanisme ‘verdeling op afroep’ (VoA).

  • Wijziging Besluit energie vervoer 2025

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een aanpassing voor van het Besluit energie vervoer in 2025. Voor de nieuwe herziening van de Hernieuwbare Energierichtlijn (RED-III) is de implementatiedatum vastgesteld op 1 januari 2026. Hierdoor blijft bestaande wetgeving langer van kracht. Daarom worden voor het Besluit energie vervoer een aantal maatregelen doorgevoerd (zie ‘Beleidskompas’). 

  • Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol

    *For English, please visit:                                  "https://www.luchtvaartindetoekomst.nl/onderwerpen/samenwerking/geef-uw-mening-over-het-aangepaste-maatregelenpakket-schiphol/english-version". There you will find all relevant information about this consultation, including attached documents and an instruction on how to submit a reaction on this consultation.*

  • Cyberbeveiligingswet

    Dit wetsvoorstel implementeert de Europese NIS2-richtlijn. De NIS2-richtlijn beoogt de cyberveiligheid in de Europese Unie naar een hoger gemeenschappelijk niveau te brengen door de digitale weerbaarheid van essentiële en belangrijke entiteiten in de lidstaten te versterken. Dit doel wordt in Nederland bereikt door, ter implementatie van deze richtlijn, in dit wetsvoorstel onder meer verplichtingen op te leggen aan die entiteiten, zoals het treffen van adequate beveiligingsmaatregelen en het melden van ICT-incidenten.

  • Tijdelijk besluit limitering aansprakelijkheid voor terrorismeschade luchtvaart

    Het tijdelijke besluit limiteert op grond van artikel 6:110 Burgerlijk Wetboek de aansprakelijkheid van luchthavenexploitanten en luchtvervoerders voor terrorismeschade tot het maximale bedrag waarvoor zij zich redelijkerwijze kunnen verzekeren (momenteel maximaal USD 1,5 miljard).

  • Wijziging Regeling burgerluchthavens vanwege een nieuw rekenvoorschrift voor geluidbelasting

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil in de Regeling burgerluchthavens de voorgeschreven bepalingsmethoden van de Lden-geluidbelasting aanpassen. Op dit moment wordt vliegtuiggeluid en helikoptergeluid bepaald met het Nederlandse Rekenmodel (NRM). Dit wordt vervangen door de Europese bepalingsmethoden Doc 29 (voor vliegtuiggeluid) en NORAH (voor helikoptergeluid). De wijziging is van invloed op:

  • Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV)

    De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.

  • Maatregel gerichte aankoop en beëindiging veehouderijen nabij natuurgebieden tranche 2 (MGA-2)

    De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.