Zoekresultaat

128 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Wet milieubeheer RED-III

    Nederland en Europa willen steeds meer fossiele brandstoffen vervangen door hernieuwbare energie. Naar verwachting wordt de herziene richtlijn hernieuwbare energie (RED-III) later dit jaar formeel vastgesteld. Het is al duidelijk dat Nederland in 2030 14,5% minder CO2 moet uitstoten. De Nederlandse systematiek hernieuwbare energie wordt daarom hervormd. In deze wet worden vier hoofdwijzigingen doorgevoerd. In het najaar worden nieuwe hoogtes van de verplichtingen vastgesteld. Daarover gaat deze wijziging niet.

  • Invoering aantekening PRO voor luchtverkeersleiders

    Bewijzen van bevoegdheid die aan luchtverkeerleiders worden verstrekt zijn gebaseerd op een Europese richtlijn. In bijzondere gevallen mogen lidstaten naast de Europese bewijzen specifieke nationale aantekeningen ontwikkelen. Luchtverkeersleiders op Rotterdam The Hague Airport en Groningen Airport Eelde kunnen niet aan de eisen van de Europese bewijzen voldoen. Het concept wijzigingsbesluit creëert voor die luchtverkeersleiders een nationale aantekening: procedural control (PRO).

  • Besluit uitbreiding API-dataset

    Wijziging van het Vreemdelingebesluit 2000 in verband met de uitbreiding van de vooraf door de luchtvaartmaatschappijen te verstrekken passagiersgegevens (API-dataset).

  • Wetsvoorstel informatiegestuurde controles aan de grens

    De consultatie betreft een wetsvoorstel inhoudende een wijziging van de Vreemdelingenwet 2000 en de Algemene douanewet met het oog op het structureel verwerken van gegevens ten behoeve van het verbeteren van de grenscontrole en het bestrijden van illegale immigratie alsmede de uitvoering van douanecontrole (informatiegestuurde controles aan de grens).

  • Wet melding inbreuken elektronische informatiesystemen

    Dit wetsvoorstel introduceert een meldplicht voor ICT-inbreuken. De meldplicht geldt alleen voor aanbieders van producten of diensten waarvan de beschikbaarheid of betrouwbaarheid van vitaal belang is voor de Nederlandse samenleving, en alleen als de inbreuk tot gevolg heeft of kan hebben dat die beschikbaarheid of betrouwbaarheid in belangrijke mate wordt onderbroken.

  • Verzamelbesluit Bjsg, Bpg en Bbb

    Dit verzamelbesluit omvat een aantal wijzigingen in het Bjsg, het Bpg en Besluit beveiliging burgerluchtvaart. Het betreft, naast enkele technische wijzigingen, onder meer de verstrekking van persoonsgegevens ten behoeve van de screening van personeel, het intrekken of laten vervallen van reisdocumenten en het verstrekken van zogeheten afloopberichten aan de politie. Hierdoor zijn de verschillende instanties beter in staat hun wettelijke taken en plichten uit te voeren.

  • wijziging van het Nationaal Frequentieplan 2014

    De analoge vergunningen (FM) voor kavels B05, B28, B29 en B34 zijn ingetrokken. Vanuit het oogpunt van doelmatig ethergebruik is het wenselijk om deze kavels opnieuw te verdelen, met een verplichting tot digitalisering. Om het mogelijk te kunnen maken om de FM-kavels B28 en B34 te veilen met een definitieve koppeling in allotment 6B van de bovenregionale kavel, net als kavel B29, wordt het Nationaal Frequentieplan aangepast.

  • Wijziging Besluit doorberekening kosten ACM

    Wijziging van het Besluit doorberekening kosten ACM in verband met de uitbreiding van het toezicht op de sectoren post en luchtvaart.

  • NFP wijziging 700MHz

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijziging 700 MHz band wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten. Daaraan verbonden wordt de ontwerpvergunning voor installaties ter zee geconsulteerd; deze vergunningen worden vergund via het verdeelmechanisme ‘verdeling op afroep’ (VoA).

  • Verbod Nachtvluchten

    Deze initiatiefwet maakt een einde aan het nachtelijk gebruik van luchthavens in Nederland. Laagvliegende, opstijgende en landende luchtvaartuigen zijn verantwoordelijk voor veel geluidsoverlast rond luchthavens. Om de nachtrust en daarmee de gezondheid van omwonenden van luchthavens te verbeteren, worden nachtvluchten verboden. De wet voorziet in een beperkt aantal uitzonderingen, zoals noodgevallen en speciale ontheffingen.