Zoekresultaat
70 resultaten
U heeft gezocht op:
Luchtvaart
-
Reductie grondafhandelingsbedrijven Schiphol
Grondafhandeling op luchthavens bestaat uit verschillende onderdelen, o.a. bagageafhandeling, platformafhandeling en vracht-en postafhandeling. Op luchthaven Schiphol zijn verschillende problemen ontstaan. Uit onderzoek blijkt dat het hoge aantal afhandelaren leidt tot inefficiëntie, waardoor onder meer de kwaliteit van de dienstverlening onder druk komt te staan. Er zijn nu zes verschillende bedrijven. Hierdoor is de concurrentie tussen deze bedrijven hoog, waardoor er minder aandacht is voor de kwaliteit van de dienstverlening, de werkdruk voor de medewerkers en de werkomstandigheden.
-
Wet milieubeheer RED-III
Nederland en Europa willen steeds meer fossiele brandstoffen vervangen door hernieuwbare energie. Naar verwachting wordt de herziene richtlijn hernieuwbare energie (RED-III) later dit jaar formeel vastgesteld. Het is al duidelijk dat Nederland in 2030 14,5% minder CO2 moet uitstoten. De Nederlandse systematiek hernieuwbare energie wordt daarom hervormd. In deze wet worden vier hoofdwijzigingen doorgevoerd. In het najaar worden nieuwe hoogtes van de verplichtingen vastgesteld. Daarover gaat deze wijziging niet.
-
Wetsvoorstel risicovluchten
Wijziging van de Luchtvaartwet met het oog op de aanwijzing van luchtvaartterreinen waarvan gebruikt dient te worden gemaakt voor de landing van vluchten die een sterk verhoogd risico vormen om te worden gebruikt voor drugssmokkel
-
Wijziging Besluit doorberekening kosten ACM
Wijziging van het Besluit doorberekening kosten ACM in verband met de uitbreiding van het toezicht op de sectoren post en luchtvaart.
-
Wijziging Wet luchtvaart ter versterking CRO's burgerluchthavens van nationale betekenis
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) werkt aan de versterking van de functie van de Commissies Regionaal Overleg (CRO) voor de burgerluchthavens van nationale betekenis. Het ministerie wijzigt hiervoor de Wet Luchtvaart en de Regeling CRO van nationale betekenis. De wet treedt naar verwachting per 1 januari 2025 in werking en de regeling per 1 januari 2024.
-
Wijziging van de Regeling burgerluchthavens voor het rekenen met actuele gegevens
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een aanpassing voor van de Regeling Burgerluchthavens over de berekende geluidsbelasting van luchtvaartuigen die gebruikt worden voor spoedeisende hulpverlening en/of politietaken (zoals trauma- en politiehelikopters).
-
Wijziging Algemene wet bestuursrecht ter invoering beroep bij Afdeling bestuursrechtspraak Raad van State tegen besluiten m.b.t luchthavens Schiphol, Lelystad en Rotterdam en Eindhoven
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt wijzigingen voor in de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de Wet luchtvaart. De wijzigingen maken beroep mogelijk bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State tegen luchthavenindeling- en luchthavenverkeerbesluiten voor Schiphol en tegen luchthavenbesluiten voor de luchthavens Lelystad, Rotterdam en Eindhoven. Op dit moment is die rechtsbescherming bij de civiele rechter ondergebracht. Ook wordt de uitgebreide voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 van de Awb van toepassing verklaard op de luchthavenindeling- en verkeerbesluiten en bepaalde luchthavenbesluiten.
-
Wijziging Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor op de Regeling operationele beperkingen lawaaiige luchtvaartuigen Schiphol. Vliegtuigen op Schiphol worden weliswaar steeds stiller, maar er is een categorie oudere, meer lawaaiige toestellen die naar verhouding voor veel klachten zorgt vanwege geluidshinder bij omwonenden. Deze categorie noemen we ‘marginaal conforme’ vliegtuigen. Vaak betreft deze categorie zwaar beladen vrachtvliegtuigen die met vol vermogen opstijgen en maar langzaam hoogte winnen. Deze vliegtuigen zien we liever niet (meer) op Schiphol.
-
Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV)
De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.
-
Maatregel gerichte aankoop en beëindiging veehouderijen nabij natuurgebieden tranche 2 (MGA-2)
De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.