Zoekresultaat
113 resultaten
U heeft gezocht op:
Transport
-
Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven
Het ministerie van IenW werkt aan een subsidieregeling voor private laadinfrastructuur bij bedrijven. In het Klimaatakkoord is de ambitie uitgesproken dat alle wegmobiliteit in 2050 emissievrij is. Daarom stimuleert het ministerie elektrisch rijden. Omdat laden geen obstakel mag zijn voor de transitie naar elektrisch rijden, werkt het ministerie aan een landelijk dekkend netwerk van laadpalen. Het aantal laadpalen is minder dan eerder werd verwacht. Dat komt door een kennistekort over laadinfrastructuur, maar ook is de aanschaf en plaatsing van laadpalen duur. Deze subsidieregeling moet deze knelpunten oplossen, zodat er meer private laadpalen komen.
-
Wijziging van de Maatregel teboekgestelde schepen 1992 in verband met de Rijkswet nationaliteit zeeschepen
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, in overeenstemming met het ministerie van Justitie en Veiligheid, bereidt een wijziging voor van de Maatregel teboekgestelde schepen 1992. De reden is dat in de ‘Rijkswet nationaliteit zeeschepen’ de teboekstelling van zeeschepen en de nationaliteitsverlening worden gescheiden. Hierdoor is er een wettelijk basis nodig voor de beoogde nieuwe taken en verantwoordelijkheden voor het Kadaster.
-
Wet collectieve warmtevoorziening
Het doel van de voorliggende Wet collectieve warmtevoorziening is om het draagvlak voor het product warmte, het vertrouwen in de markt en de bereidheid om te investeren in duurzame collectieve warmte, te vergroten. Specifiek wordt met het wetsvoorstel het volgende nagestreefd: (i) groei van collectieve warmtesystemen door nieuwe spelregels (marktordening); (ii) transparantie in de tariefstelling; (iii) aanscherpen van vereisten voor leveringszekerheid; (iv) zeker stellen van de verduurzaming.
-
Wijziging Urm ivm digitale verantwoording vervoer meststoffen
Deze voorgenomen wijziging van de Uitvoeringsregeling Meststoffenwet voorziet in de uitwerking van een systeem van digitale en realtime verantwoording van het vervoer van dierlijke meststoffen
-
Regeling bescherming koopvaardij
De Regeling bescherming koopvaardij bevat nadere regels over vergunningseisen voor particuliere maritieme beveiligingsbedrijven, door de kapitein en scheepsbeheerder zelf te treffen beveiligingsmaatregelen aan boord van koopvaardijschepen, eisen aan maritieme beveiligers, alsmede voorschriften inzake bestuursrechtelijke handhaving en boetes de bescherming van persoonsgegevens en verwerking van gegevens.
-
Wet chartaal betalingsverkeer
Contant geld vervult belangrijke maatschappelijke functies en publieke belangen. De Wet chartaal betalingsverkeer heeft tot doel om contant geld bereikbaar, beschikbaar en betaalbaar te houden.
-
Beleidsregel maximumtemperatuur diertransport
Met het aanpassen van de Beleidsregel diertransport bij hoge temperaturen wordt de maximumtemperatuur voor diertransport verlaagd van 35 graden Celsius naar 30 graden Celsius.
-
Nederlandse deelname aan H2Global
In het Klimaatfonds is €300 miljoen gereserveerd voor de Nederlandse deelname aan H2Global. H2Global is een door Duitsland opgezet subsidie-instrument om de import van hernieuwbare waterstof(dragers) naar Duitsland/Noordwest-Europa op gang te brengen. Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat wil met de beschikbare middelen in 2024 een gezamenlijke tender met Duitsland openen voor de veiling van een meerjarig aankoopcontract van hernieuwbare waterstof(dragers). Duitsland zal hiervoor ook €300 miljoen beschikbaar stellen.
-
Herziening van het Bescherm- en Herstelplan Gas en preventieve actieplan
Op basis van de verordening gasleveringszekerheid (Verordening (EU) 2017/1938) dienen dit jaar drie samenhangende documenten met betrekking tot de gasleveringszekerheid te worden herzien:
-
Marktordening waterstof
Middels deze consultatie wordt u gevraagd naar uw mening over de ordening van de waterstofmarkt. In het bijzonder welke partijen actief mogen zijn op het gebied van productie/elektrolyse, transport, (ondergrondse) opslag en aanleg en beheer van import/export-terminals, onder welke voorwaarden deze partijen dit mogen doen en hoe kan worden verzekerd dat voldoende gebruikers onder redelijke voorwaarden toegang hebben tot deze diensten