Experimenteerregeling Schiphol
Het kabinet heeft in juni 2022 gekozen om met voorrang de geluidsoverlast van Schiphol aan te pakken en tegelijk de economische (hub)functie te behouden. Hiervoor is een aantal maatregelen aangekondigd. De eerste maatregel is het beëindigen van het zogenaamde anticiperend handhaven van de geluidsnormen, gecombineerd met een regeling om het strikt preferentieel baangebruik voort te kunnen zetten. Het anticiperend handhaven wordt per 1 november 2023 beëindigd.
Reacties op de consultatie
In totaal zijn 1106 reacties op deze consultatie openbaar.
-
Ing M.E. Smit
Amsterdam | 09 maart 2023 (17:00)
-
MOB, stg. SchipholWatch, Luchtwachters Holland Rijnland en Duurzaam Dorp Oegstgeest (SA Nijhuis e.a.)
Leiden eo | 23 februari 2023 (23:52)
-
I.F. Harting
Aalsmeer | 23 februari 2023 (23:28)
-
Anoniem
Zaanstad | 23 februari 2023 (23:27)
-
Stichting Recht op Bescherming tegen Vliegtuighinder (RBV) (Mr. drs. J. Boomhouwer)
Aalsmeer | 23 februari 2023 (23:17)
-
G Liefting
Gouda | 23 februari 2023 (23:12)
-
Anoniem
Aalsmeer | 23 februari 2023 (23:09)
-
Anoniem
Kudelstaart | 23 februari 2023 (23:08)
-
HJ Lubberding
Zaandam | 23 februari 2023 (22:55)
-
Behoud Woongenot Aalsmeerbaan (BWA) (mr. J Boomhouwer)
Aalsmeer | 23 februari 2023 (22:49)