Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport
Reactie
Naam
|
A. Mak
|
Plaats
|
Barneveld
|
Datum
|
12 oktober 2017
|
Vraag1
Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Deze consultatie is naar mijn mening mosterd na de maaltijd. Alles is allang besloten, want Schiphol moet en zal groeien. Dit is het beleid geweest van alle 6 voorgaande kabinetten, ook het nieuwe kabinet zal wel weer voor groei kiezen.
Kortzichtige politici laten zich voortdurend inpalmen door de luchtvaart-lobby. Het treurige dieptepunt was destijds Wim Kok die de aanleg van een nieuwe startbaan bij Schiphol doodleuk een win-win-situatie noemde: meer vliegverkeer dus economische groei, maar let wel: het is tegelijkertijd goed voor het milieu omdat minder mensen overlast zouden ondervinden. Hoe durf je zoiets te verkondigen! En Schiphol mocht van hem de "randen van de nacht opzoeken", met als gevolg duizenden extra slaapverstoringen van de omwonenden.
Het westen van het land wordt al jarenlang geterroriseerd door Schiphol, nu krijgen de inwoners van het midden, oosten en noorden van het land er dus ook mee te maken. Stiltegebieden zoals de Nationale Parken De Weerribben en De Hoge Veluwe zullen dagelijks laagvliegende vliegtuigen over zich heen krijgen. Boven Ede (80.000 inwoners) is het zelfs de bedoeling dat aankomende en vertrekkende Lelystad-vliegtuigen in tegengestelde richting over elkaar heen gaan vliegen op slechts 400 meter hoogteverschil van elkaar. Je zult er maar net onder wonen, maar volgens de informatie wordt de veiligheid gewaarborgd.
Mijn oplossing: ophouden met deze onzin, vliegen flink duurder maken, btw heffen op kerosine, geen uitbreiding Vliegveld Lelystad en Schiphol verbannen naar de Noordzee.