Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam J.Buter Vertegenwoordiger streekbelangen Kamperveen (J Buter)
Plaats Kamperveen
Datum 22 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Als leek (bewoner ) wordt mij gevraagd om een advies ter verbetering van het Luchthavenbesluit 2015 te geven. Per week heb ik het laatste half jaar zeker minimaal een uur per dag besteed om deze materie van de het luchthaven besluit 2015 te begrijpen, maar om een advies te geven aan een arrogante overheid met Hand Alders als opperhoofd van de tafel, zal niet meevallen. Mijns inziens zijn het professionele om de tuin leiders van de waarheid en om die een advies te geven waar naar geluisterd zal worden zal niet mee vallen ,toch probeer ik het tegen beter weten in.
Het kabinet heeft op advies van de Alderstafel in het luchthavenbesluit 2015 uitgangspunten besloten ,maar de vertegenwoordigers van het kabinet waren toen niet op de hoogte van het incomplete MER rapport . Het MER moet over en de besluitvorming hoort ook opnieuw te gebeuren. Mijn verzoek is dan ook de uitgangspunten opnieuw te overwegen en wel met de MER kennis van nu boven het oude land .Dit geeft vertraging ,maar is wel zo fair voor de bewoners van het Oude land. De provincie Overijssel was zelf niet vertegenwoordigd aan de Alderstafel ,maar de belangen werden behartigd door de gedeputeerde van Gelderland ,dit klopte voor geen meter . Zelf was ik op de zogenaamde inspraakavond (Luisteren wat er besloten is en verder je mond houdenavond) in Zwolle 2014 waar de Heer Alders mij de mond snoerde ,want ik mocht maar 1 vraag stellen die hij niet eerlijk beantwoorde en toen al (willens en wetens )ben voorgelogen over de vlieghoogtes en de geluiden milieueffecten boven het oude land. Mocht u toch besluiten het onder valse voorlichting genomen Luchthavenbesluit 2015 door te zetten, doe dit dan wel met de optie vliegtuigen af te laten buigen boven het Markermeer om ze daar op de juiste hoogte te laten stijgen zodat ze boven de bebouwing waar dan ook in Nederland minimaal geluidsoverlast . Ze kunnen dan boven de Noordzee naar het zuiden vliegen. Ik weet dat dit iets meer brandstof kost ,maar dit weegt niet op tegen de overlast die de bewoners van de polder Zeewolde Biddinghuizen Dronten Elburg Oldebroek Kampen Zwolle Hattem Wezep Heerde Apeldoorn enz enz enz hebben en niet te vergeten alle vrijstaande huizen wat blijkbaar niet meetelt voor de Alderstafel (want de woonkernen worden gemeden) .
Graag hoor ik van u wat u van mijn voorstel vindt ???? En ik hoop dat het niet net als met de zienswijze afgedaan wordt met een groepsantwoord . VR GR Jaap Buter