Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport
Reactie
Naam
|
Vos Projectbegeleiding (M.H. Vos)
|
Plaats
|
OENE
|
Datum
|
2 november 2017
|
Vraag1
Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Ja, er staan heel veel goede verbetervoorstellen op https://twitter.com/reddeveluwe. Ik ga er daarom vanuit dat vliegveld Lelystad niet eerder opengaat nadat het luchtruim is heringedeeld zoals dat ten grondslag lag aan het besluit om Lelystad te openen.
Ook wil ik nog opmerken dat het merkwaardig is dat u burgers vraagt om binnen de gestelde kaders voorstellen te doen tot aanpassing van de geplande laagvliegroutes. Dat komt in feite erop neer dat u hen vraagt om de overlast van de 'huidige' gedupeerden te verplaatsen naar andere burgers. Dat is een overheid onwaardig. Beter was het geweest om alle betrokkenen vooraf (dus vele jaren terug) te betrekken in het proces zodat o.a. ook de vraag aan de orde komt in hoeverre vliegveld Lelystad noodzakelijk is. Wat u nu doet is over het hoofd van burgers besluiten nemen zonder vooraf aan de bevolking te vragen wat voor toekomst men in Nederland wenst.
Verder stel ik u - mede namens mijn gezin - nu reeds aansprakelijk voor alle materiële schade en immateriële schade die wordt veroorzaakt door de vliegroutes. Daarnaast bent u een dwangsom van € 10.000 per dag verschuldigd vanaf het moment dat de vliegtuigen hinder veroorzaken die groter is dan de huidige situatie. Een en ander met voorbehoud van alle rechten.
Bijlage