Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport
Reactie
Naam
|
M.J. Jager
|
Plaats
|
Dronten
|
Datum
|
9 oktober 2017
|
Vraag1
Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Ontwikkel de luchthaven in regio Rijnmond. Als mensen bereid zijn om naar Weeze in Duitsland te rijden, zijn ze ook bereid om naar de 2e maasvlakte bij R’dam te rijden. Met een wereldhaven; gecombineerd met een luchthaven is dat met het oog op de groei van vrachtverkeer een grote plus. De Betuwe-express en de HSL spoorverbindingen gaat beter benut worden. De infrastructuur aan snelwegen ligt er. Dan is een behoorlijk deel van de regio Rijnmond lager- en middelbaar geschoold. De ontwikkeling van een grote luchthaven zou een enorme impuls voor de werkgelegenheid zijn. Gelegen in de zuidwesthoek van Nederland aan zee heeft de luchthaven meer dan twee richtingen waarop aan- of weggevlogen kan worden. Op deze locatie heeft maar een klein deel van Nederland geluidshinder. Ontwikkel je de airport in Flevoland en daarmee midden in het land, dan heeft een groot deel van Nederland geluidshinder en ook een nog slechtere luchtkwaliteit als dat we nu al hebben. Kortom, ontwikkel je de 2e luchthaven van Nederland in de regio Rijnmond dan heb je een win-win-win-winsituatie!
Bijlage