Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam dhr J Evink
Plaats Wezep
Datum 24 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
bezwaar tegen de procedure die momenteel wordt doorlopen voor de uitbreiding van Lelystad Airport, omdat niet eerst het hogere luchtruim wordt heringedeeld (wat aanvankelijk wel is gecommuniceerd) en pas daarna Lelystad Airport wordt uitgebreid.
Ik vind ook dat voor deze nieuwe aansluitroutes eerst de effecten voor deze Veluwse leefomgeving moeten worden onderzocht en een goed woon- en leefklimaat gewaarborgd moet blijven”
Tot slot heeft het de voorkeur dat de vlieghoogte van 2700m wordt bereikt voordat de vliegtuigen vanuit Flevoland bij het vaste land komen. Mocht dat niet het geval zijn, dan is in elk geval het inzetten van een stijging van 1800 meter naar 2700 meter ter hoogte van Wezep/Wapenveld voor ons absoluut onacceptabel vanwege een cumulatie van milieubelastingen (fijnstof en geluidsoverlast als gevolg van de A28, A50, spoorlijn en de vele schietoefeningen op het naastliggende ASK).