Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam M Klijnstra
Plaats Ketelhaven
Datum 1 november 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Geachte mevrouw, meneer

ALGEMEEN
Ik ben een inwoner van Ketelhaven en wordt straks onevenredig hard getroffen door de luchtvervuiling en lawaai van de (lachwekkende economische groei. Luchtvaart is slechts een paar procent verantwoordelijk voor de economie en dat zal nooit veel meer worden tenzij Nederland veranderd in een grote luchthaven. Transport op de weg en het water in het binnenland is verantwoordelijk voor drie maal meer economische groei. U zal bekend zijn dat vliegtuigen een van de meest vervuilende toestellen ter wereld zijn. Waarom uitbreiding van vliegbewegingen gemaakt moeten worden is mij dan een compleet raadsel. Moet de bevolking in de vlieggebieden lijden voor het genot van anderen die voor een paar tientjes willen vliegen? Auto's moeten steeds schoner en het liefst elektrisch rijden, maar vliegtuigen kunnen ongebreideld hun co2, fijnstof en andere kwalijke stoffen uitspuwen. Ja, je moet stoppen met roken van de overheid, want dat is zo slecht voor je! Maar vliegtuigen die laag overkomen op 3000ft dat is wel gezond voor ons?

AANBEVELING

Zorg ervoor dat er bij laagvliegen (lager dan 6000ft)de afstand tussen vliegtuig en woongebied ten minste vijf kilometer is. Indien niet haalbaar dan zo ver mogelijk van het woongebied met een minimale afstand van drie kilometer.

Er moet op alle vliegtuigen die in Nederland landen staan dat deze u schaden en anderen rondom u. Het liefst met afbeeldingen van mensen die gestorven zijn aan de gevolgen van luchtverontreiniging.

Ik wil nu graag verhuizen en zie graag dat de overheid mijn huis koopt en mij een ander huis op een schonere plaats aanbiedt

Met vriendelijke groet,

Michiel van Ommen