Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport
Reactie
Naam
|
Plaatselijk Belang Vledderveen (DR) (Drs. Henk Koene)
|
Plaats
|
Vledderveen
|
Datum
|
2 november 2017
|
Vraag1
Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Als bewoner van Vledderveen (Dr) maakt ik mij zorgen over de beleidsvoorstellen m.b.t. Lelystad airport. Zeker nu de MER inhoudelijk niet juist blijkt te zijn, twijfel ik aan de betrouwbaarheid van getoonde bevindingen. Het is ongehoord dat er vanaf 2019 tientallen vliegtuigen op 6000 ft over mijn woongebied komen (IN-01), een natuurblijkgebied in Zuidwest Drenthe.
Uitgangspunt moet zijn dat over land niet lager wordt gevlogen dan 17000 ft. en pas op het laatste moment de daling versneld wordt ingezet. Stuur vliegroutes, zoals IN-01, over de Waddenzee en IJsselmeer zodat niet over woonkernen en natuurgebieden wordt gevlogen. Gevolg geen geluidsoverlast in stiltegebieden en geen milieueffecten.
Bovendien mag het vliegveld Lelystad airport niet eerder open dan 2023 als de indeling van het luchtruim bekend is en bewoners daarover zijn geconsulteerd.