Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam A.G. van Oort
Plaats Vaassen
Datum 17 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Voor zover ik kan beoordelen, is de B++variant (o.i.d.) een goede (even los mijn NIMBY-gehalte) aangezien deze het binnenkomend verkeer ook scheidt van het uitgaande.
Verder wordt er een zwaar theoretisch beeld geschetst van hoe e.e.a. zou gaan vliegen, allereerst is een vliegtuig geen trein op een rails maar vliegt min of meer binnen 2x1 Nm. van de getekende lijnen, dus iemand die op basis van de lijnen denkt dat er geen vliegtuig over zijn dak komt, heeft toch wel enige pech.
Ook staat het de verkeersleiding vrij om in het kader van veiligheid of efficiency direkt na Oldebroek rechtsaf te slaan en alsnog over de Veluwe en Jan de Hoop te vliegen.
Het heel Nederland op relatief lage hoogte overvliegen heeft niks met een efficiënte manier van vliegen te maken.