Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam l peereboom
Plaats lunteren
Datum 15 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
De kosten van een treinticket van Ede naar Rotterdam zijn net zo hoog als van een vliegreis uit Nederland naar Zuid Europa.
De politiek heeft altijd de mond vol over het milieu of recent weer over de hypotheekrenteaftrek. Er is echter niets zo gesubsidieerd als de luchtvaartsector.
Blijkbaar is het een keuze tussen de acceptatie van de enorme vervuiling en de geluidsoverlast om de minder verdienende Nederlander ook de hele wereld te kunnen laten bezoeken. Een onvervalst voorbeeld van inkomenspolitiek. Reizen per vliegtuig mag niet elitair zijn, reizen per trein blijkbaar wel.
Hoe hypocriet kunnen we zijn!!!
Als we de vliegreiziger net zo belasten als de de treinreiziger, dan is Schiphol meer dan groot genoeg en is de uitbreiding naar Lelystad helemaal niet noodzakelijk.
De zorgen over ons milieu kennen dus een groot gehalte aan selectieve verontwaardiging. Als het akkoord van Parijs werkelijk belangrijk zou worden gevonden, dat kunnen we dat door een hele stevige opslag op de kerosine, op de veroorzaakte geluids- en mileuverontreiniging en op het gebruik van de luchthavens heel gemakkelijk de beoogde doelen behalen.
Het is maar wat wij met elkaar willen.