Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam Holos praktijk voor EAV & heilmassage (Natuurgeneeskundige J.K. van Gortel)
Plaats Wezep
Datum 11 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
ja, uitstel en zo mogelijk afstel, een beter voorstel is er niet!

Hierbij ontvangt u mijn reactie op de internetconsultatie met betrekking tot de “Beleidsnota aansluitroutes Lelystad Airport en de daarbij behorende detailkaarten, versie 5 oktober 2017”.
Naast het feit dat wij in Wezep al jaren geluidsoverlast, frequentie overlast en trilling schade hebben van het defensieschietterrein en de kazerne gaan we nu ook nog geconfronteerd worden met: nog meer geluidsoverlast, ernstige milieu verontreiniging met als gevolg gezondheidsproblemen, zowel psychisch als lichamelijk. Ik heb het dan over ernstige aandoeningen waaronder kanker!
1 Is het wettelijke toegestaan dat er zo laag wordt gevlogen? Of
passen we dan de norm gewoon maar aan?
2 Waar is op de Veluwe straks nog een stiltegebied te vinden?
3 Beseft u dat het woon- en leefgebied ernstig wordt aangetast? Er
zijn onderzoeken gedaan naar wat het veelvuldig verstoren van de
nachtrust met mensen doet. Dit heeft namelijk een direct negatief
gevolg op het immuunsysteem
4 Hebben we al niet genoeg geluidshinder? Die ook al veroorzaakt wordt door de overheid, denk aan de schietoefeningen?
5 Is er een schadefonds voor gedupeerden? Wordt er op kosten van Lelystad cq Schiphol extra geluidwerende beglazing en isolatie aangebracht aan onze huizen?
6 Is het nut en de noodzaak aangetoond van opening van Lelystad? Bestaat dat nut en die noodzaak wellicht alleen uit hogere verdiensten voor de luchtvaartindustrie?
7 De laagvliegroutes waren ten tijde van het nemen van het Luchtvaartbesluit (2015) niet bekend. Om die reden hebben zeer veel inwoners van Gelderland geen zienswijze ingediend tegen het Luchthavenbesluit. Hierdoor is hun de kans op rechtsbescherming ontnomen.