Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport
Reactie
Naam
|
M. Bauer
|
Plaats
|
Laag-Soeren
|
Datum
|
13 oktober 2017
|
Vraag1
Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
Geachte heer, mevrouw,
Naar mijn mening staat Nederland voor de keuze of heel het land gelijkmatig wordt belast met drukte, geluid en milieueffecten van het vliegverkeer, of dat ervoor wordt gekozen om een meer stadse omgeving in het westen en een duidelijke recreatieve, rustige, natuurlijke omgeving in het oosten te houden.
Ik ben voorstander van het tweede.
In verband met de beslissing rond de aansluitroutes van Lelystad wil ik u derhalve vragen om:
- opnieuw te kijken naar de zogenoemde variant B++
- de gekozen aansluitroute opnieuw te overwegen met de aanstaande herindeling van het luchtruim, en
- bij de herindeling van het luchtruim weer veel meer vliegverkeer (zeker het transitverkeer, maar ook het verkeer van/naar een Nederlands vliegveld) hoog (35.000-40.000 foot) boven Nederland te laten vliegen en onnodig over nederland vliegend transitverkeer te weigeren.
Met vriendelijke groet,
Monika Bauer