Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

Reactie

Naam Diana Hammers
Plaats HATTEM
Datum 29 oktober 2017

Vraag1

Heeft u verbetervoorstellen voor de aansluitroutes van Lelystad Airport op het hogere luchtruim binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet?
L.s,
alleen al omdat er keer op keer fouten en verrassingen opduiken dient alles eerst goed berekend en GEMETEN te worden. De geluidsoverlast is slechts berekend en dan nog maar alleen van de motoren ipv het totale vliegtuig, dit zou gemeten moeten worden.
Daaruit zal naar voren komen dat dit een grote overlast zal veroorzaken.

N.b. de Veluwe is een STILTEGEBIED dus op de grond behoort het stil te zijn, maar dat het in de lucht een alles verstorende herrie wordt, voor mens en dier, doet kennelijk niets ter zake.

Mocht er na goede berekeningen toch blijken dat Schiphol e.e.a niet aankan, dan Schiphol uitbreiden via zee. Is dit om zwaarwegende reden niet haalbaar, dan Lelystad Airport openen. Maar pas NADAT de uitkomsten van metingen verricht en aanvaardbaar zijn bevonden en dan wel het stijgende verkeer via het IJsselmeer laten vertrekken.

Wellicht is het een idee om een paar proefvluchten boven betreffende gebieden te verrichten, zodat een ieder kan ervaren wat hem letterlijk en figuurlijk boven het hoofd gaat hangen.