Subsidieregeling elektrisch vervoer
Reactie
Naam | Driftking BV (Dhr Paul Vlasblom) |
---|---|
Plaats | Uden |
Datum | 20 maart 2020 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kunt u reageren.In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op de hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2020-2025.
Let op, individuele vragen worden niet beantwoord. Een korte uitleg over het consultatieproces:
Na afloop van de consultatieperiode worden alle reacties bekeken en wordt de regeling mogelijk nog aangepast. Dit wordt in een verslag op hoofdlijnen vermeld. De definitieve regeling wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Via www.rijksoverheid.nl volgt informatie over het aanvraagproces en waar u terecht kunt voor individuele vragen.
Hoogte van de subsidiebedragen lijkt me voor de gebruikte auto's aan de lage kant. Verder stel ik voor om het venster van de cataloguswaarde wat op te trekken (naar bijvoorbeeld 55.000 euro) ; elektrische auto's hadden zeker in de beginperiode een significant hogere cataloguswaarde dan hun fossiele broertjes.
Bijvoorbeeld een beetje uitgeruste BMW i3 was al gauw 50.000 euro
In mijn optiek ook de betere auto in vergelijk met bijvoorbeeld een Nissan Leaf of Renault Zoe. Nissan heeft met name last van snellere degradatie van de accu (waardoor de range in de praktijk erg tegenvalt) en Renault heeft de kosten voor lease van de accu (wat ook veel particulieren afschikt, die juist lage kosten willen)