Subsidieregeling elektrisch vervoer

Reactie

Naam dhr Will Eisinga
Plaats Kropswolde
Datum 5 maart 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kunt u reageren.
In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op de hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2020-2025.

Let op, individuele vragen worden niet beantwoord. Een korte uitleg over het consultatieproces:
Na afloop van de consultatieperiode worden alle reacties bekeken en wordt de regeling mogelijk nog aangepast. Dit wordt in een verslag op hoofdlijnen vermeld. De definitieve regeling wordt gepubliceerd in de Staatscourant. Via www.rijksoverheid.nl volgt informatie over het aanvraagproces en waar u terecht kunt voor individuele vragen.
Elektrische auto subsidie en EP Tender subsidie.
de elektrische auto wordt steeds goedkoper dus de subsidiebedragen zijn ok.
als we allemaal elektrisch gaan rijden zijn er een aantal problemen.
een aantal vragen die vaak worden gesteld.
1 waar komt de stroom vandaan als we allemaal elektrisch gaan rijden. meer kolenstroom.
2 waar kan ik de auto laden. er zijn niet genoeg laadpunten laadstations.
3 wat is de range van een goedkope EV. 200 km /260 km. te vaak laden.
4 hoe lang duurt het laden. een uur
5 er komen laadfiles langs de snelweg. urenlang wachten om een uur te laden.
6 de subsidie versneld deze problemen om elektrisch te rijden.

de EP Tender lost deze problemen op.
1 De EP Tender is een batterij aanhangwagen met 60 kWh elektriciteit.
2 de EP Tender wordt geladen met Zon en Wind stroom. ontlasting net. minder kosten verzwaring net.
3 laden en lossen langs de snelweg 1 minuut. geen laadfiles.
4 geen kolenstroom.
5 opslag Zon en wind energie, ontlasting net.
6 opslagbuffer voor het net. stabilisering net.
7 elke EV geschikt.
8 de range van een kleine EV wordt onbeperkt.
9 de huur is goedkoop, 35 euro per koppeling. laden lossen 1 minuut.
10 ----60 kWh levert een afstand van 400 km met een kleine EV.
11 meervoudig inzetbaar in de bouw, festiviteiten.

kan de Overheid contact opnemen met
Electricite de France, partner start up EP Tender oprichter Jean-Baptiste Segard.
en subsidie vrijmaken voor EP Tender Systeem om genoemde problemen te voorkomen.
Als door de subsidie meer mensen EV gaan rijden komen er laadfiles.
wordt meer kolenstroom gebruikt
is de range beperkt
is het net overbelast door laden EVs
en door de overproductie Zon en wind op het net.
EP Tender voorkomt die problemen.

u kunt ook contact opnemen met
Will Eisinga, ik heb contact met Jean-Baptiste.

Will Eisinga.